Introduserer køyesenger i sovekapsler
Nyhet
Air New Zealand vil fra 2024 tilby at du kan sove opp til fire timer i en egen seng.
Paul Aage Hegvik
30.juni 2022
Flyselskapet skriver i en pressemelding at de med dette gir svar på mange tilbakemeldinger fra kunder om viktigheten av søvn og behovet for mer komfort og plass. Air New Zealand har kunngjort at passasjerer på både økonomi- og premium økonomiklasse på langdistanseflyvninger snart vil tilbys å sove i køyesenger i egne kapsler om bord på de nye Dreamliner-flyer som leveres på slutten av 2024.
Skynest
Sovekapslene har fått navnet Skynest, og kan bestilles for fire timer. Køyesengene vil ha hver sin madrass og laken som skiftes av kabinpersonalet etter hver bestilling, en gardin for å få privatliv, USB-lading og ventilasjonsuttak. De vil også være trippelstablet for å dra nytte av høyden på kapslene.
Fem økonomiseter vil bli fjernet for å gi plass til seks av Skynest-køyesengene ombord på de åtte Boeing 787-9 Dreamlinere som Air New Zealand har bestilt. Køyene ikke vil være tilgjengelige for lanseringen av Air New Zealands direkteflyvninger mellom Auckland i New Zealand og og New York i USA i september 2022 – en reise som forventes å ta mer enn 17 timer. Flyselskapet vil også gjenoppta sin rut fra Auckland til Chicago i oktober.
Køyesengene kan bestilles for fire timer. Boeing 787-9 Dreamliner vil få seks køyer på åtte av langdistanseflyene. Foto: Air New Zealand
Introduserer også nye seter
Air New Zealand kunngjør også i meldingen at de vil også introdusere nye Business Premier-seter, designet for kunder som ønsker mer plass og privatliv.
Selskapet trekker fram at tilbakemeldinger fra omfattende kundeundersøkelser over fem år har fremhevet viktigheten av en god natts søvn og behovet for mer plass og komfort, at den nye opplevelsen er utviklet rundt å skape et hjem borte fra hjemmet som etterlater kundene uthvilte og ivrige etter å reise til destinasjonen,
«Gamechanger»
–Dette vil være «en ekte gamechanger» for den økonomiske siden i reiseopplevelsen, sier Greg Foran, Air New Zealands administrerende direktør.
–New Zealands beliggenhet setter oss i en unik posisjon til å lede på reiseopplevelsen for langdistanser. Vi har fokusert på søvn, komfort og velvære fordi vi vet hvor viktig det er for kundene våre å komme uthvilte frem. Enten de er på vei rett inn i et møte, eller til deres første feriehotspot – de ønsker å komme i gang.
Leanne Geraghty, salgsdirektøren for fllyselskapets salgsansvarlig forklarer at forskning viser at den første natten borte fra hjemmet er den vanskeligste å få en god natts søvn
–Alt vi gjør ombord er å bidra til å skape en følelse av ro – fra belysningen og søvnritual inkludert sove- og beroligende te og balsam, til sunnere matvalg og tekstiler som puster.